Kaufland oceněn titulem 'Zodpovědný obchodník'
Tlak spotřebitelů na to, aby obchodní řetězce nebyly jen obyčejnými prodejními místy v poslední době sílí. Pozornost zákazníků je upírána například na zastoupení českých, a ještě lépe lokálních produktů v regálech, řeší se uhlíková stopa prodávaného zboží, baví se o plýtvání s potravinami, sleduje ekologické chování prodejce a tak.
Nejsou dostupná čísla za Kauflandy v Šumperku, Zábřeze a Mohelnici, ale soudě podle zaplněnosti parkovišť, jsou zdejší Kauflandy častým cílem našich nákupů. Proto by nás mohlo potěšit, že právě Kaufland se stal vítězem kategorie 'Zodpovědný obchodník' v soutěži 'Mastercard obchodník roku 2020'. Tu vyhlásil Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.
Supermarket Kaufland bral výhru za svůj přístup, který jde v oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti nad rámec standardů. Už dlouho je tento řetězec chválen za aktivity vedoucí ke snižování spotřeby elektřiny a produkci emisí. Mj. v roce 2018 si v kaufu dali cíl, že do 2030 sníží objem provozních emisi o 80 %. V nových a rekonstruovaných prodejnách jsou samozřejmostí úsporná LED světla, spořiče vody a vytápění odpadním teplem.
Aby té radosti za nákupními košíky mohlo být ještě trošku víc, tak na druhé příčce stejné kategorie skončil Albert. I ten na Šumpersku, Zábřežsku a Mohelnicku máme. Stříbro bral nejvíce proto, že modrožlutí podporují zdravý životní styl zákazníků i zaměstnanců, Albert je štědrý vůči potravinové bance, aktivně redukuje množství plastů, do 2030 chce na polovinu snížit svoji uhlíkovou stopu.
Nezapomeňte, když velcí inovují, malí se mohou inspirovat.
Foto (zdroj): Kaufland